CV OPLEIDING ARRIVA MACHINIST Almere


Persoonsgegevens:

Geslacht: Man

Leeftijd: 59

Woonplaats: Almere

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: MBO/ MTS

Stages en werkervaring: 1993 – heden:
Werkzaam bij Georg Fischer N.V. in Epe. Dit is de Nederlandse vestiging van de Zwitserse multinational Georg Fischer AG. Het bedrijf produceert hoogwaardige kunststof drukleidingsystemen voor industriële toepassingen, woning- en utiliteitsbouw en water- en gasdistributie. De Nederlandse vestiging, waar 60 mensen werkzaam zijn, is een verkoopkantoor en heeft de verantwoordelijkheid voor alle verkoop- en marketingactiviteiten voor de Nederlandse markt.

Functie: Marketing Manager (met nevenfunctie Product Manager Coördinator en Calculatie).

Taken:
- Verantwoordelijk voor het opstellen van meerjaren marketingplannen als grove doelbepaling voor de lange termijn (tot 5 jaar).
- Verantwoordelijk voor het opstellen van korte termijn marketingplannen (1 jaar) i.s.m. drie Verkoopleiders. Alle plannen vervolgens vertalen naar reëel acties met vastgestelde doelstellingen gekoppeld aan tijd en geld. Dus plannen, uitvoeren, controleren en bijsturen. Deze één jaar planningslijst is de leidraad van alle marketing- en communicatieactiviteiten.
- Verantwoordelijk voor het initiëren, implementeren en coördineren van communicatiemiddelen (documentatie, prijslijsten, huismagazines, advertenties, mailings, free-publicities, open-dagen, beurzen, klantenevents, internet, social media, enz.) met in achtneming van de Corporate Identity.
- Begeleiden van de afdeling Marketing (5 medewerkers) en coördinator van vier Product Managers en vijf Market Segment Managers.
- Diverse onderzoekingen opstarten en begeleiden zoals markt-/productonderzoek, imago onderzoek en klanttevredenheidsonderzoeken. Resultaten vertalen naar uitvoerbare acties met deadlines en verantwoordelijke personen.
- Verantwoordelijk voor prijscalculaties d.m.v. marktgerichte korting/marge structuren. - Projectbegeleiding betreffende o.a. internet, E-business (Media Cockpit), ISO, social media en CRM implementatie.

Kennis:
- Kennis van marketing/communicatie met de nadruk op communicatie.
- Kennis van database structuren, met name van Superoffice (CRM pakket).
- Kennis van leidinggeven (aansturen, begeleiden, motiveren, uitdagen en corrigeren van mensen).

Vaardigheden:
- Een commercieel juiste vertaling maken van plannen naar (meetbare) acties met gebruikmaking van diverse expertises van marketing medewerkers.
- De vertaalslag kunnen maken van techniek naar commercie met de juiste argumenten per doelgroep (eindgebruiker, installateur, handelaar, ingenieursbureau, enz.).
- Consequent doorvoeren van produktgeoriënteerd naar een marktgeoriënteerd communicatiebeleid (marktsegmenten met diverse applicaties met diverse producten/systemen).
- De klant centraal zetten (what’s in it for me?).
- Het nauwkeurig analyseren en verwerken van complexe cijfermatige gegevens.
- Conflicthantering door zaken rationeel te benaderen.
- Kritisch proactief (interne) processen bekijken met als doel efficiëntieverbetering.

Resultaten: .
- Aantoonbare verhoging van naams- en productbekendheid en klanttevredenheid.
- Aantoonbare verhoging van de omzet (verdrievoudiging in 14 jaar tijd door significante uitbreiding in mensen en budget op marketinggebied).
- Geslaagde invoering van een CRM systeem waarmee de basis is gelegd voor een klantgerelateerde database.
- Optimale margebewaking door duidelijke structurering van verkoopprijscalculaties.
- Algehele structuurverbetering doorgevoerd betreffende de externe communicatie- middelen met een goede borging op uitvoering en controle van het budget. Deze benadering en aanpak wordt nu internationaal doorgevoerd.


1991- 1992:
Afstudeerscriptie HEAO bij Yves Rocher Nederland B.V. in Soest.
Onderwerp: Milieuvriendelijke verpakking voor cosmetica.

Taken: Consumenten onderzoek d.m.v. kwalitatief en kwantitatief onderzoek (enquêtes en diepte-interviews).

Resultaten: Aanbevelingen gedaan om de milieuvriendelijke verpakking proactief te promoten. Wordt sindsdien ook gedaan. De scriptie was genomineerd voor de Theo Frenken Trofee.


1990 – 1991:
Stage HEAO bij Yves Rocher Nederland B.V. in Soest (afdeling Marketing en Statistiek).

Taken: Concurrentie analyse, inschatten van marktaandelen, prijsvergelijkingonderzoek.

Resultaten: Een systeem ontwikkeld voor het jaarlijks inschatten van marktaandelen.


1987 – 1988:
Militaire Dienst.

Functie: Tank chauffeur.


1984 – 1985:
Stage MEAO bij UKF-meststoffen in Utrecht (afdeling Verkoop binnendienst).

Taken: Nieuwe afzetgebieden onderzoeken.

Resultaten: Rapportage gemaakt met aanbevelingen betreffende nieuwe afzetgebieden.

Opleidingen en cursussen: 1993 – heden:
Diverse cursussen in het kader van persoonlijke effectiviteit:
o.a. “effectief presenteren”, “verkooptraining accountmanager”, “persoonlijke efficiency”, “persoonlijke effectiviteit van de manager”, “The 7 Habits of Highly Effective People (Franklin Covey)”, “The 4 Disciplines of Execution (Franklin Covey)” en “Persoonlijke Effectiviteit en Communicatie (Insights Discovery door Kenneth Smit)”.

Diverse cursussen in het kader van communicatie:
o.a. “telemanagement”, “communicatie/omgangsvormen” en “ondernemingsraad training”.

Diverse cursussen in het kader van efficiënter werken:
o.a. Word, SAP (ERP systeem), Cristal Report, PowerPoint, Outlook, Internet, Excel (voor gevorderden), SuperOffice (CRM systeem), Microsoft Dynamics (CRM systeem) en Time Management.


1988 – 1992:
HEAO, Hoge Economische School Amsterdam
Richting: Commerciële Economie (CE)

Examenvakken: Algemene Economie, Bedrijfseconomie, Bedrijfsorganisatie, Bedrijfssociologie/-psychologie, Commerciële Economie, Engels, Marktonderzoek.
Bijvakken: Commercieel Onderhandelen, Marketing Communicatie.
Diploma: 1992


1984 –1987:
MEAO, Godelinde Scholengemeenschap, Naarden
Richting: Commerciële Economie (CE)

Examenvakken: Nederlands, Engels, Duits, Commerciële Economie en calculatie, Bedrijfsadministratie, Statistiek.
Bijvak: Wiskunde.
Diploma: 1987


1979 – 1984:
HAVO, Alberdingh Thijm College, Hilversum

Examenvakken: Nederlands, Engels, Duits, Wiskunde, Handelswetenschappen, Economie.
Diploma: 1984

Overige informatie:

Rijbewijs: A,B

Eigen vervoer: Ja

Persoonlijke eigenschappen: Karakter:
Ik ben een gedreven, gemotiveerd en gestructureerd persoon die eerst denkt, maar daarna vooral doet. Ik heb een hoog verantwoordelijkheidsgevoel bij mijn werk. Mijn interesseveld is breed en ik sta open voor nieuwe ideeën, maar ik blijf altijd kritisch. Ik benader alles zoveel mogelijk rationeel waarbij ik veel waarde hecht aan collegialiteit/samenwerking. Mijn proactieve houding geeft mij grip op de situatie waardoor ik zaken kan plannen en rust creëer voor mij zelf en collega’s. Door eerlijk en rechtdoorzee te communiceren kom ik voor de buitenwereld soms hard over, maar ben ik wel duidelijk in mijn wensen en overtuiging. Ik weet wat ik wil en misschien nog wel beter: ik weet ook heel goed wat ik niet wil.

Hobby's en interesses: Talenkennis:
* Goede beheersing Nederlandse schrijf- en spreekvaardigheid.
* Goede beheersing Engelse en Duitse schrijf- en spreekvaardigheid.


Hobby’s:
Restaureren Harley Liberator (WLC uit 1942), gezin, doe-het-zelven.


Vaardigheden:
* Kennis van Microsoft Office pakket.
* Kennis van ERP systemen (SAP).
* Kennis van CRM systemen (SuperOffice, Microsoft Dynamics).

Gewenste contractvorm: Fulltime

Reageren op dit CV